Robinson R22 Beta II jest wykorzystywany na całym świecie w wielu zastosowaniach, między innymi do lotów treningowych w szkoleniach pilotów, do patrolowania korków na drogach i innych zadań, które wymagają niezawodności, niskich kosztów eksploatacji i wydajności. R22 Beta II jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Lycoming O-360 chłodzony powietrzem napędzany benzyną lotniczą 100L. Ten 145-konny silnik osiąga moc startową 5-minutową 131 KM i 124 KM mocy ciągłej. Mocny napęd, lekka konstrukcja płatowca i aerodynamiczny kształt pozwalają na osiąganie prędkości przelotowej aż do 200 km/h i średnim zużyciu paliwa tylko 27-38 litrów na godzinę lotu. R22 może pomieścić dwie osoby dorosłe (pilot + pasażer), które mają zapewnione panoramiczne widoki dzięki dużym oknom. Wnętrze kabiny jest wyciszone i wytłumione. Wytrzymały tłumik i niska prędkość końcówki wirnika ogonowego zmniejszają hałas podczas przelotu. |
Za pomocą poniższego konfiguratora można sprawdzić cenę nowego R22 w zależności od wybranych opcji:
Specyfikacja R22 BETA II | |
Silnik | Lycoming O-360, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem |
Moc | moc ciągła 124 KM (moc startowa 5-minutowa 131 KM) |
Ciężar całkowity | 622 kg |
Ciężar pustego/gotowego do lotu (z olejem i wyposażeniem) |
399 kg |
Główny zbiornik paliwa (64 l) | 46 kg |
Dodatkowy zbiornik paliwa (36 l) | 25 kg |
Pasażerowie, bagaż i paliwo standardowe | 176 kg |
Maksymalna prędkość (Vne) | 212,4 km/h |
Prędkość przelotowa | 198 km/h |
Maksymalny zasięg lotu (z dodatkowym zbiornikiem paliwa) |
ponad 425 km |
Pułap zawisu (IGE) przy masie 622 kg | ok. 2900 m |
Pułap zawisu (OGE) przy masie 590 kg | ok. 2440 m |
Maksymalny osiągalny pułap | ok. 4300 m |
Układ elektryczny | 14-woltowy |